Translate

zaterdag 17 december 2011

Handige toetsencombinaties voor PC

Plotseling kon ik de é (juist, met het accent!) niet meer maken. En op een ander moment had ik geen flauw idee, hoe ik de Duitse ß via het toetsenbord tevoorschijn kon toveren. Flink de smoor in. Totdat iemand mij wees op de website, die alle toetsencombinaties met ALT keurig weergeeft. En me ook nog leerde, hoe ik een woord op een webpagina of in een document gemakkelijk kan vinden. Handig!

Alles via ALT-toets
Om te beginnen de website met alle mogelijkheden met de ALT-toets (zie hierna onder de link). Handig, als een accent plotseling niet werkt. En ook omdat er in sommige gevallen tekens zijn die niet op het toetsenbord weergegeven worden en die soms toch wel handig kunnen zijn in gebruik. Zoals bijvoorbeeld : ± of ß of œ of Œ


Zoeken van woord
En dan het zoeken van een woord op een webpagina of in een document. Dat kan gemakkelijk via de toetsencombinatie CTRL + F. Overigens blijkt 90% van de Amerikaanse computergebruikers deze zoekmogelijkheid niet te kennen. U dus nu wel!
Linken
* Handige toetsencombinaties voor uw PC
* Handige toetscombinaties

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .