Translate

zondag 20 oktober 2013

Flightradar24 biedt meer informatie dan Schiphol

Afgelopen dinsdag heb ik familieleden met de auto van Schiphol gehaald. Ze keerden terug van een najaarsvakantie uit Turkije. Via internet had ik me de avond tevoren aangemeld voor de Schiphol Travel Update per e-mail. Handig en een mooie service van Schiphol. Ik zou 'binnenkort informatie ontvangen' over de vlucht.


Niet mogelijk
Ruim 12 uur later ontving ik een mail van Schiphol Travel Update. 'Helaas is het voor deze vlucht niet mogelijk om u te informeren per e-mail'. Ik moest maar op de website van Schiphol kijken voor vluchtinformatie.

Flightradar
Gelukkig kende ik de website Flightradar24, live air traffic. Die biedt niet alleen de geplande en verwachte vertrek- en aankomsttijden van een vlucht, maar laat ook nog eens precies zien, waar het vliegtuig op dat moment exact vliegt en veel andere gegevens, zoals snelheid, hoogte, vluchtkoers (over welke landen), toestel met foto enz. Inderdaad, Flighradar biedt meer dan Schiphol! Toch merkwaardig eigenlijk!
 
Lees en bekijk voor meer informatie
* Welk vliegtuig vliegt er nu over u heen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .