Translate

donderdag 19 maart 2015

Vier grappen over belastingen


Gisteren liep ik langs het gemeentehuis in Assen waar de Nederlandse driekleur vrolijk wapperde.
 Er stond een Amerikaanse toerist in alle ernst naar die vlag te staren. Hij vroeg me wat de betekenis is van de kleuren rood, wit en blauw.
 Ik zei tegen hem: “Dat heeft alles te maken met de belastingen in Nederland:
Als we de belastingaangifte in de bus krijgen, worden wij rood van woede.
 Als we het te betalen bedrag lezen, trekken we wit weg.
 Om vervolgens ons blauw te betalen !”
De Amerikaan knikte begripvol en antwoordde: “Bij ons is dat precies hetzelfde, alleen zien wij er nog sterretjes bij.”
 
 
Een bekeuring is een boete voor iets dat je fout doet. Belasting is een boete voor wat je goed doet.
 
 
Als je je kinderen wilt uitleggen wat de belastingdienst doet, moet je gewoon de helft van hun toetje opeten!
 

Bram Moszkowicz komt schreeuwend van vreugde het belastingkantoor binnenlopen met een grote doos moorkoppen en meldt zich bij de balie. De dame achter de receptie vraagt waaraan ze het bezoek te danken heeft. “Nou, ik kom vieren dat jullie ermee stoppen!” De receptioniste zegt dat ze van niets weet. “Jawel”, zegt Bram, “ik kreeg vandaag een brief waarop stond ‘Laatste waarschuwing’.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .