Translate

woensdag 22 april 2015

Vier moppen

Worstjes
Jan en Anke zijn pas getrouwd en Anke heeft voor haar geliefde Jan worstjes gebakken.
 Hij merkt op dat zijn vrouw de uiteinden van de worstjes afgesneden heeft voor ze te bakken.
 Op zijn vraag waarom ze dat doet antwoordt Anke: omdat mijn moeder dat ook deed, je moet haar maar vragen waarom. Bij de eerste gelegenheid die hij heeft vraagt Jan dus aan zijn schoonmoeder waarom ze de uiteinden van de worstjes afsnijdt voordat ze ze bakt.
 Antwoord van schoonmoeder: mijn moeder deed dat ook, je moet het haar maar vragen.
 Op bezoek bij Oma vraagt Jan daarom waarom zij doet wat haar dochter en kleindochter ook doen: de uiteinden van de worstjes afsnijden. Maar ook oma heeft het zo van haar moeder geleerd.
 Het zit Jan hoog: die verspilling. Dus hij dringt er bij zijn Anke op aan om overgrootmoeder samen in het verzorgingshuis te bezoeken om daar een antwoord om zijn vraag te krijgen. Zo gezegd zo gedaan: ze gaan naar 't verzorgingshuis en Jan vraagt het nu aan overgrootmoeder. Die kijkt verschrikt en zegt dan: hoe is het mogelijk: bakken jullie nog altijd in dat klein pannetje?



 

Telefoonrekening
De telefoonrekening is extra hoog. Vader roept het hele gezin bij elkaar. 'Zo'n telefoonrekening dat kan niet meer. Wat voeren jullie in hemelsnaam uit  Ik ben het zelf niet. Ik telefoneer bijna altijd van op het werk.' 
Moeder reageert: 'Ik gebruik ook altijd de telefoon op mijn werk. Ik ben het dus ook niet.'
Waarop de dochter zegt : 'Ik zeker niet, ik doe mijn gesprekken met de telefoon op mijn stageplaats.'
Alle blikken wenden zich vervolgens naar de Poolse werkster, die reageert:  'Wat is er loos? Iedereen belt hier toch van op zijn werk!'


Gehoorapparaat
De dokter schrijft een gehoorapparaat voor aan één van zijn oudere patiënten. De man ziet er tegenop om zo'n ding te dragen. Maar toen hij inzag dat het nauwelijks zichtbaar was, besluit hij het toch te proberen.
Een maand later komt hij voor controle. "Hoe gaat het?" vraagt de dokter. "Wel, ik heb de afgelopen maand dingen gehoord die ik nog nooit eerder gehoord heb", zegt hij. "Dat is prachtig!", zegt de dokter.
"En wat denkt uw familie ervan?" "O, ik heb het hen nog niet verteld. Ik amuseer mij kostelijk en heb mijn testament al viermaal veranderd."


Nederlander en Vlaming
Er zit een Nederlander in een Vlaams restaurant. Nadat hij klaar is met eten, vraagt hij de rekening: 199 euro! Hij geeft 200 euro en blijft wachten op zijn ene euro wisselgeld. Uiteindelijk komt de ober met de euro en een condoom. De Nederlander vraagt: "Waar is die nou voor?" Waarop de ober antwoordt: "Ik wil niet dat mensen zoals u zich nog voortplanten!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .