Translate

maandag 24 augustus 2015

Een dromedaris is ook een Camel

Vroeger heb ik lange tijd mezelf en mijn omgeving zeer onveilig gemaakt met het roken van sigaretten. Eerst met Camel en later met shag. Ik heb me toen wel eens afgevraagd, waarom op een pakje Camel slechts een kameel met één bult, dus een dromedaris, afgebeeld stond en geen echte kameel met twee bulten.

Geen onderscheid
Vandaag attendeerde een vriend me op de reden hiervan. Heel simpel: in het Engels valt het onderscheid tussen 'camel' en 'dromedary' in theorie wel te maken, maar dit wordt in de praktijk om een of andere reden heel vaak genegeerd. Dus een bult kan in het Engels ook twee bulten zijn! Weer wat geleerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .