Translate

zondag 6 maart 2016

Het Vlaams-Nederlands Volkslied van Brigitte Kaandorp

Vlaanderen en Nederland hebben elkaar zoveel moois te bieden. Daarom was 2015 het jaar van BesteBuren, een jaar waarin Vlaams-Nederlandse creativiteit en culturele samenwerking volop werden gevierd.


Volkslied
Cabaretier Brigitte Kaandorp schreef speciaal voor BesteBuren en de afsluiting van het culturele uitwisselingsjaar Het Eerste en Enige Echte Vlaams-Nederlandse Volkslied: ‘Tussen ons is het altijd goed’. Een lied, dat brede verspreiding en bekendheid verdient!

Tekst
De tekst van dit volkslied is als volgt:

Tussen ons is het altijd goed 

We hebben dezelfde regen
Dezelfde grijze lucht
Dezelfde wijde Noordzee
De meeuwen in hun vlucht
Hetzelfde gele koren
Dezelfde paarse hei
En als ik niet op jou lijk
Dan lijk jij wel op mij 

Ik ben je nooit vergeten
Jij zit nog in mijn hart
Ooit hadden wij verkering
Maar de wereld is zo hard
Jij stroomt nog door mijn aderen
Jij zit nog in mijn bloed
En mocht je ooit mij missen
Tussen ons is ’t altijd goed 

Jij houdt zo van kroketten
Ik heb ook altijd zin
Vooral in die van jou want
Daar zitten garnalen in
De jouwe heet Mathilde
De mijne Máxima
Het is me om het even
Als ik ze maar versta 

Ik ben je nooit vergeten enz. 

Wij kunnen hetzelfde denken
Met hetzelfde gevoel
Al loop ik dan schreeuwen
En houd jij dan je smoel
Bescheiden ben je vaak
Maar als je lacht dan is het echt
Ik ben misschien wel meer
Dan ik besef aan jou gehecht 

Ik ben je nooit vergeten enz. 

Zie ik de lichtjes van de Schelde
Dan slaat de weemoed toe
Dan moet ik langs de kade
Haast rennend naar je toe
Dan val ik in je armen
Je neemt me mee naar huis
Dan drinken we een glas
En dan voelen we ons thuis 

Beluister
* BesteBuren & Brigitte Kaandorp: Vlaams-Nederlands Volkslied

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .