Translate

zaterdag 5 maart 2016

Hoe groot is de kans op een bom in uw vliegtuig?

Een vertegenwoordiger van een internationaal bedrijf zag steeds meer op tegen luchtreizen en besloot een statisticus te raadplegen.
 

 - Kunt u mij zeggen, vroeg hij, hoe groot de kans is dat ik aan boord van een vliegtuig stap waarin iemand een bom heeft verborgen?
- Zeker, antwoordde de man, de kans dat u aan boord van een vliegtuig stapt waarin een bom zit, is één op een miljoen.
- Dat valt nog mee, zei de vertegenwoordiger, maar ik weet niet of die kans voor mij wel klein genoeg is. Ik reis erg veel.
- Als u werkelijk helemaal veilig wilt zijn, antwoordde de statisticus, dan moet u zelf een bom bij u dragen. De kans dat u in een toestel met twee bommen terechtkomt, is één op een miljard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .