Translate

zaterdag 3 december 2016

Fragmenten met Manuel in Fawlty Towers

De Britse acteur Andrew Sachs, die in de jaren zeventig de rol van de onhandige Spaanse ober Manuel speelde in de schitterende tv-serie Fawlty Towers, is op 23 november j.l. overleden.

 
 
De in Duitsland geboren Sachs ('I'm so sorry, he's from Barcelona') werd 86 en leed aan dementie, liet zijn familie donderdagavond weten.

Zeer lief en vriendelijk
De acteur stierf op 23 november in een verzorgingstehuis. Hij is donderdag begraven in Londen.
Zijn vrouw Melody onthulde aan de krant Daily Mail dat Sachs al vier jaar aan dementie leed, en vastgekluisterd zat aan een rolstoel. Hij kon bovendien niet meer spreken.
'Mijn hart brak elke dag', blikt de echtgenote van Sachs terug op zijn slepende ziekte. 'Maar ik heb hem niet een keer horen mopperen.'
John Cleese, die de hoofdrol vertolkte in Fawlty Towers, noemt Sachs op Twitter 'een zeer lieve en vriendelijke man, en een echte grote grappenmaker. Ik zag hem voor het eerste in Habeus Corpus op het podium in 1973 en ik kon me geen betere Manuel wensen.'
Hierna een flink aantal fragmenten uit de serie, waarin hij een hoofdrol speelt

Bekijk
* Manuel Mans the Phones - Fawlty Towers - BBC
* I Know Nothing! - Fawlty Towers - BBC
* Don't Mention the War! - Fawlty Towers - BBC
* Top 10 Fawlty Towers Moments
Funny English Errors: Fawlty Towers' Top 10 Funniest Miscommunications

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .