Translate

zaterdag 8 april 2017

Onverstaanbare mededelingen in de trein

Sinds een aantal jaren reis ik regelmatig met de trein. Met mijn kleinkinderen, die reizen met de trein een belevenis vinden. En steeds zeer vriendelijke conducteurs en machinisten ontmoeten.



Wat me wel tegenvalt zijn de mededelingen, die je per luidspreker toegesproken krijgt. Veelal onverstaanbaar. Jammer ook voor mijn kleinkinderen, die net leren praten en dus graag napraten.

Cabaretier
Cabaretier Dolf Jansen formuleerde het op Twitter mooi: 'De conducteur in m'n trein is zo verstaanbaar als 'n man die met 'n zak over z'n hoofd Hongaars mompelt'.

Oproep
Vandaar mijn oproep: NS, geeft uw personeel aub goede luidsprekers en conducteurs, spreek svp langzaam, luid en duidelijk. Mijn dank voor de goede service aan mijn kleinkinderen zal nog groter zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .