Translate

dinsdag 27 juni 2017

De boer

Een boer wordt bezocht door de Arbeidsinspectie. Ze komen controleren of hij zijn werknemers wel correct behandelt en betaalt.


"Ik zou graag de lijst zien van jouw werknemers en hun lonen", zegt de controleur.

De werknemers
"Wel," zegt de boer,"ik heb een meesterknecht die nu drie jaar hier werkt. Ik betaal hem € 400 per week plus vrije kost en inwoning".
Dan is er de huishoudster. Zij werkt hier 18 maanden en verdient € 300 per week plus vrije kost en inwoning."
Dan is er tenslotte nog een domme man. Die werkt ongeveer 18 uur per dag en doet 90% van al het werk op de boerderij. Hij krijgt € 10,- per week, hij betaalt zijn eigen kost en inwoning en ik koop voor hem iedere zaterdagavond een fles whisky. Af en toe slaapt hij ook bij mijn vrouw."
"Dat is de kerel met wie ik wil praten, die domme", zegt de controleur.
"Hij staat hier voor je," zegt de boer, "dat ben ik."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .