Translate

dinsdag 18 juli 2017

Internationale Mandela Dag

Vandaag, 18 juli, is de datum van de verjaardag van Nelson Mandela.



In 2009 is deze dag door de Verenigde Naties uitgeroepen tot International Nelson Mandela Day.

In gesprek met mijzelf
Op mijn verjaardag kreeg ik het boek 'In gesprek met mijzelf Nelson Mandela' als geschenk. Met een voorwoord van Barack Obama. 'Een schatkist vol wetenswaardigheden en nieuwtjes', zoals de Volkskrant recenseerde.'  Dat klopt, kan ik zeggen.

Fascinerend
Zelf heb ik de strijd tegen de apartheid door diverse bezoeken aan/in Zuid-Afrika - zowel ten tijde als na de apartheid - van nabij kunnen volgen. Zeker ook daardoor is dit boek fascinerend om te lezen. Mijn bewondering voor Mandela is na lezing eerder toegenomen dan gedaald. En dat ondanks het feit, dat ook Mandela feilbaar is. Of naïef, zoals bij zijn bezoek aan Fidel Castro. Zoals ook uit dit boek blijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .