Translate

vrijdag 7 juli 2017

Manager

Een man vliegt in een heteluchtballon boven het land en beseft dat hij verdwaald is. Hij ziet beneden een andere man lopen en daalt tot hij binnen gehoorsafstand is. "Neem me niet kwalijk, maar kunt u mij misschien helpen? Ik heb mijn vriend beloofd hem een half uur geleden ergens te ontmoeten, maar ik weet niet waar ik ben."


De man beneden antwoordt: "Jazeker kan ik u helpen. U bent in een heteluchtballon en u zweeft ongeveer 10 meter boven de grond. U bevindt zich tussen 40 en 41 graden noorderbreedte en tussen 59 en 60 graden westerlengte."
"U bent zeker een technicus", zegt de man in de heteluchtballon.
"Inderdaad," zegt de ander, "maar hoe weet u dat?"
"Nou,"
zegt de man in de ballon: "alles wat u zegt is technisch gesproken juist, maar ik heb helemaal niets aan die informatie. En al met al ben ik nog steeds verdwaald."
De man op de grond zegt: "En u bent zeker manager?"
"Dat klopt," zegt de man in de ballon: "maar hoe weet u dat?"
"Eenvoudig, u heeft geen idee waar u bent, u weet al helemaal niet waar u naartoe gaat. U heeft iets beloofd terwijl u geen idee hebt hoe u die belofte moet waarmaken, en u verwacht dat ik uw probleem oplos. U verkeert nog steeds in dezelfde positie als voor wij elkaar ontmoetten, maar op de een af andere manier is het nu ineens mijn schuld."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .