Translate

zaterdag 26 augustus 2017

Tennis hoort ook exclusief op gras, niet op kunstgras

U kent de actie wel van al die bekende voetballers: voetbal moet op echt gras, niet op kunstgras. Want kunstgras speelt anders, je kunt er bepaalde dingen wel en andere wat minder goed (bv. een sliding) en spelen op kunstgras brengt ons niveau in de internationale voetbalsport naar beneden. Vandaar, dat we ons nergens meer voor kwalificeren. Trouwens, echt gras ruikt ook lekkerder, zo vernam ik in een populair praatprogramma op TV.


Allemaal heel serieuze argumenten. Reden, waarom we - als Leuk en Informatief - nu ook actie willen gaan voeren voor de terugkeer naar gras in de tennissport.

Ondergrondzooitje
Want laten we wel wezen: het is een zooitje in de tennissport geworden. Tennis wordt op dit moment op minstens zes verschillende soorten ondergrond gespeeld. Terwijl op Wimbledon, toch het mekka van de tennissport, echt alleen op echt gras werd en wordt gespeeld. Dat Nederland slechts eenmaal een Wimbledon-winnaar heeft gekend, komt onder meer, doordat we op teveel ondergronden spelen.

Wimbledon
Zelf speel ik bv. al jaren op kunstgras, daarvoor speelde ik op Mateco-banen en op gravelbanen. French court, Hardcourt en SmashCourt, het zijn allemaal verschillende ondergronden, die ik tegenkom bij wedstrijden. Ik meen, dat ik zelfs een keer een wedstrijd op Tapijt heb gespeeld. U begrijpt het, daarom hebben we als Nederland (m.u.v. Richard Krajicek) nooit meer Wimbledon gewonnen.

Ruiken
Trouwens, kunstgras ruikt ook niet lekker, nee, gras dat ruikt pas lekker!

Steun?
Steunt u de terugkeer tot alleen echt gras in de tennissport? Alle tennistopclubs in Nederland voortaan alleen op echt gras!? Zegt het voort! Of is het onzin, net zoals die actie van de voetballers?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .