Translate

donderdag 30 november 2017

Moppenvaria

De chef
De chef van de afdeling benadrukte in de stafvergadering dat hij uiteindelijk de beslissingen nam. De volgende dag bracht hij een bordje mee waarop stond: 'Chef!' en plakte het op de deur van zijn kamer.
Toen hij na de middag terugkwam van de lunch, zag hij dat iemand daarop een berichtje geplakt had. Daarop stond: 'Uw vrouw heeft gebeld, ze wil haar bordje terug!'



Drie vlaamse moppen over Hollanders
Wat is het toppunt van optimisme? Wachten totdat een Hollander gaat trakteren...

Hoe eet een Hollander tomatensoep? Water in een rood bord.

Waarom gaan de Hollanders 's winters met hun eitjes buiten staan? Dan komt de zoutstrooier langs!

Eerlijk duurt het langst
"Kan iemand mij een voorbeeld geven van de uitdrukking: eerlijk duurt het langst?", vraagt de meester.
"Ik, meester!", antwoordt Willem. "Als ik bij een toets afkijk, ben ik zo klaar, maar als ik alles zelf invul, ben ik urenlang bezig!"

Mooi stuk
Mijnheer Janssen vindt zijn gebrekkige kennis van klassieke muziek een behoorlijk gemis. Hij besluit, in een wanhopige poging om iets van zijn culturele achterstand in te lopen, naar een uitvoering van het Koninklijke Concertgebouworkest te gaan.
Tijdens de pauze staat Janssen in de roezemoezende menigte in de foyer en juist nu wordt hij op pijnlijke wijze herinnerd aan zijn onwetendheid. Hij kan met niemand mee roezemoezen.
Hij gaat naar het toilet, posteert zich boven het urinoir en om toch iets te kunnen zeggen, buigt hij zich een beetje naar zijn buurman en meldt op vriendelijke toon: "Mooi stuk, maar wel wat zwaar, vindt u niet?"
Waarop de man antwoordt: "Wilt u onmiddellijk voor u kijken!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .