Translate

maandag 8 januari 2018

Babymoon

Ik kende het woord niet: babymoon. Wel het woord honeymoon, dat staat voor een huwelijksreis. Maar een babymoon?


Gelukkig hielp het ochtenblad Trouw me uit de droom. Ik kan me overigens niet meer herinneren, of mijn geliefde en ik destijds ook een babymoon hebben gemaakt. Wel denk ik, dat het woord toen nog niet bestond.

Variant
Een babymoon is een variant op het woord honeymoon. Het is een reis, die je samen met je partner maakt als je in verwachting bent. En als je nog mag reizen. Het is de laatste keer dat je fysiek nog met z'n tweeën bent. Want daarna is dat helemaal over. 'Je kunt dan nog één keer een boek op het strand lezen, voordat je alleen nog maar prentenboeken voorleest voor het middagslaapje'. Of het avondslaapje, zou ik eraan toe willen voegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Geef uw reactie! Alle reacties worden na een beoordeling geplaatst. Anonieme berichten worden niet geplaatst. .